|
Testovanie 9 - 2008 z pohľadu žiakov 9. ročníka
Celoplošné testovanie vedomostí žiakov 9. ročníkov, ktoré sme všetci už niekoľko rokov poznali pod názvom MONITOR 9 a vzbudzovalo
u našich bývalých spolužiakov - deviatakov na celom Slovensku poriadny rešpekt, zmenilo od školského roku 2007/2008 svoj názov.
Teraz je to Testovanie 9. Okrem názvu sa zmenila aj forma. Oproti predchádzajúcim rokom, kedy mali testy len jednu časť, testy
z matematiky aj z materinského jazyka v tomto ročníku mali dve časti.
Prvé boli vedomostné a na ich výsledkoch teraz záleží najviac. Tie budú stredné školy / na ktoré v tomto čase
vypisujeme prihlášky/ zohľadňovať pri prijímaní žiakov. Snažili sme sa, aj keď nie všetko nám vyšlo tak, ako sme chceli.
Držte nám palce...Výsledky budú v marci. Odpoveďové hárky z prvých častí testov všetky školy, aj naša ZŠ Komenského 6 v
Spišských Vlachoch, zaslali na centrálnu opravu a vyhodnotenie hneď po skončení testovania dňa 6. februára 2008.
Druhé časti obidvoch testov, kompetenčné, zisťovali našu matematickú a čitateľskú gramotnosť. Ich úlohou bolo overiť,
ako dokážeme nadobudnuté vedomosti z vyučovania slovenského jazyka a matematiky využiť v praktickom živote. Tieto podľa pokynov
ŠPÚ v Bratislave vyhodnocujú žiakom učitelia na každej škole a výsledky pošlú na porovnanie s výsledkami, ktoré zverejní ŠPÚ
po oprave reprezentatívnej, on line vypracovanej vzorky testov, ktoré robili žiaci vybraných ZŠ na Slovensku.
Naše celkové dojmy z Testovania 9 boli tak trochu zmiešané. V očakávaní toho, čo od nás budú vlastne chcieť, či to dobre
zvládneme, nesklamať seba, rodičov, učiteľov...sme v niektorých chvíľach mali pocit, že sme hľadali problémy aj tam, kde vôbec
neboli. Inokedy, v menej záťažovej situácii, by sme riešenia a odpovede s nadhľadom zvládli. Vyzerá to tak, že by sme asi okrem
získavania nových poznatkov a vedomostí na vyučovacích hodinách potrebovali aj nejaký „tréning“ sebadôvery. Čo poviete?
Dobrý nápad...Nie?
Miroslava Hrebeňárová, Veronika Kandrová - 9. A
|